To Top

Στη Σκιά των Ηρώων

Εκτύπωση Email

200 χρόνια Ελληνική Επανάσταση

 

  ..Όταν πιάστηκε ο Ρήγας πήρε την απόφαση να υποφέρει με καρτερία όλα τα δεινά χωρίς να προδώσει κανέναν από τους μυστικούς  του φίλους .Οι υπογραφές όλων ήταν γραμμένες  σε ένα τετράδιο το οποίο κουβαλούσε μαζί του .Η ανακάλυψη αυτού του εγγράφου θα οδηγούσε χωρίς αμφιβολία πολλούς στη καταστροφή. Και αφού δεν έβλεπε άλλο τρόπο να τους σώσει ξέσκισε τη νύχτα το τετράδιο και το κατάπιε μαζί με τα ονόματα των πατριωτών του. Όταν στη Βιέννη είχαν ανακριθεί οι σύντροφοι του παρουσία του ,τους είπε με σταθερή φωνή με την ελπίδα ακόμα να τους σώσει: - Τι θέλετε απ’ αυτούς ;Όλα εγώ τα έχω κάνει και δεν το μετανιώνω  , ξέρω ότι θα με παραδώσετε στους Τούρκους και θα με σκοτώσουν .Αλλά μόνον το σώμα μου θα πεθάνει ,το πνεύμα μου θα επιζήσει γιατί έχει μπει στις καρδιές όλων των Ελλήνων!
Αλήθεια φίλε μου δεν απατήθηκε. Το πνεύμα του δεν απέθανε: η απόδειξη γι αυτό είναι πια γνωστή.

                                                                    ΔΥΟ ΠΡΙΓΚΙΠΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
  ΕΠΙΣΤΟΛΕΣΕΝΟΣΑΥΤΟΠΤΗΜΑΡΤΥΡΑΚΑΙΕΝΑΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΥΓΕΩΡΓΙΟΥΚΑΝΤΑΚΟΥΖΗΝΟΥ

Μετάφραση από τα Γερμανικά: Χρήστος Οικονόμου

 

200 χρόνια μετά την έναρξη της Ελληνικής επανάστασης, μέσα στις συνθήκες μιας πρωτόγνωρης για τον σύγχρονο άνθρωπο πανδημίας, που επέβαλλε την αναστολή λειτουργίας των χώρων πολιτισμού, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών επιχείρησε την δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ αφιερωμένου στην περίοδο της επανάστασης με στόχο να δώσει από την δική του πλευρά μια καλλιτεχνική ερμηνεία στην ιστορική πραγματικότητα.

Όψεις της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από τα δικά τους μάτια, κείμενα της εποχής που διαβάζουν καταξιωμένοι ηθοποιοί, συναντήσεις με αξιοθαύμαστους ανθρώπους  του τότε και του τώρα, συγγραφείς, πολιτικούς, αγωνιστές , μουσικές, τοπία, εικόνες, και άξονας η ιστορικότητα και η τεκμηρίωση της Ιστορίας.
Το τραγικό τέλος του Ρήγα, η Φιλική εταιρεία, η διπλωματία και το Συνέδριο της Βιέννης, οι γυναίκες και η διεθνής διάσταση του αγώνα, η στάση της Ρωσίας, τι έγραψε και πως περιγράφει ο Καποδίστριας τους Έλληνες, κλέφτικα τραγούδια, μύθοι από τον τόπο μας, ο Εμμανουήλ Παππάς και ο αγώνας του και άλλα αξιοθαύμαστα και άγνωστα συμβάντα αποτελούν το υλικό του ντοκιμαντέρ.

Η αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Δρ. Άντα (Αντωνία) Διάλλα μιλά για τα ιστορικά πρόσωπα και γεγονότα και πέντε ηθοποιοί απαγγέλουν τα αντίστοιχα ιστορικά κείμενα μέσα σε Αρχαιολογικά Μουσεία και εμβληματικούς θρησκευτικούς χώρους, αφήνοντας την εικόνα να καταγράψει το ενιαίο και μακραίωνο πρόσωπο του Ελληνισμού.
Η διάρκεια του ντοκιμαντέρ είναι 100 λεπτά και αποτελείται από πέντε θεματικές ενότητες.
Εισαγωγή στην Επανάσταση και στην Ευρώπη στις αρχές του 1800.

 

 

Ενότητα πρώτη

Διασπορά Ρωξάνδρα Στούρτζα - Η Ελληνική συνείδηση
Σκηνικός  χώρος: Μουσείο Αρχοντικό των Μπενιζέλων
Απαγγελία: Μιμή Ντενίση.

Ενότητα Δεύτερη

Καποδίστριας –Διεθνής Διάσταση
Σκηνικός χώρος: Αρχαιολογικό Μουσείο Αμφίπολης
Απαγγελία: Γιώργος Καπουτζίδης.

Ενότητα Τρίτη

Η αρχή της Επανάστασης
Σκηνικός χώρος: Αρχαιολογικό Μουσείο Σερρών- Αρχαιολογικό Μουσείο Αμφίπολης  
Απαγγελία: Αλέξανδρος Τσακίρης –έκτακτη συμμετοχή: Καλλιόπη Ευαγγελίδου

Ενότητα Τέταρτη

- Οι Σέρρες και η επανάσταση του 21
- Ο ήρωας Εμμανουήλ Παπάς

Συμμετέχει ο συγγραφέας- δημοσιογράφος Βασίλης Τζανακάρης
Σκηνικός χώρος: Ιερός Ναός Αγίων Θεοδώρων Σέρρες.

Έκτακτη συμμετοχή: Αλέξανδρος Χρυσάφης (Δήμαρχος Σερρών)
Σκηνικός χώρος: Ακρόπολη Σερρών

Έκτακτη συμμετοχή: Παναγιώτης Σπυρόπουλος ( Αντιπεριφερειάρχης Σερρών) Σκηνικός χώρος Δάφνη Σερρών Πύργος της Μάρως

Ενότητα Πέμπτη

Η γυναίκα το 21
Σκηνικός χώρος: Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά
Απαγγελία: Βίλμα Τσακίρη.

Το τραγούδι ‘Μια κόρη τ’ απεφάσισε’ ερμηνεύει η  Στέλλα Τζίνα.
Φωνητικά- σαντούρι  Μελίνα Μπιτζίδου.

 

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία:  Ένκε Φεζολλάρι
Διεύθυνση Φωτογραφίας - μοντάζ : Ξένια Τσιλοχρήστου
Καλλιτεχνική σύλληψη: Καλλιόπη ΕυαγγελίδουΈνκε Φεζολλάρι
Έρευνα-επιμέλεια ιστορικών κειμένων: Δρ Άντα Διάλλα
Μουσική: Κωνσταντίνος Παπουτσής
Β΄Οπερατέρ: Στέλιος Γουγούνας
Υπεύθυνος ήχου: Γιώργος Δασκαλάκης
Οργάνωση παραγωγής: Ευαγγελία Δαμιανίδου
Βοηθός παραγωγής: Ευδοκία Καρανίκα

 

Παραγωγή: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών - συμπαραγωγή με Περιφερειακή Ενότητα Σερρών.
Σε συνεργασία με : Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης, Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, Εφορεία Αρχαιοτήτων Σερρών, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων.

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών επιχορηγείται από τον Δήμο Σερρών και το Υπουργείο Πολιτισμού.

Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν με ειδική άδεια από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας , τηρώντας όλα τα υγειονομικά μέτρα προστασίας για την αποφυγή εξάπλωσης του covid19 .

Κ.Τ.Σ Reloaded LIVE - Τσικνοπέμπτη 2021

Εκτύπωση Email

«Κάψε το σενάριο Realoded» ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών edition. Live streaming από το κανάλι Κ.Τ.Σ Realoded και από το κανάλι του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών στο youtube.

Οραματιστείτε μια παράσταση με ακριβά κοστούμια, πλούσια σκηνικά και σενάριο που τα σπάει!

Τώρα ξεχάστε τα όλα αυτά και ελάτε να δείτε διαδικτυακά μια παράσταση που δεν έχει τίποτα από αυτά!
Μια παράσταση που οι κωμικοί ανεβαίνουν στην σκηνή και υπακούν τις εντολές του κοινού δημιουργώντας από το μηδέν μια παράσταση χωρίς σενάριο, χωρίς πρόβες και πολλές φορές χωρίς ποιότητα. Μια παράσταση κωμικού αυτοσχεδιασμού όπου επιτέλους εσύ, ο θεατής έχεις τη δύναμη να αποφασίσεις τα πάντα!

Με πάνω από 800 παραστάσεις στο ενεργητικό τους και μετά την διαδικτυακή τους επιστροφή και μια sold out θεατρική σεζόν στην Αθήνα, ο Λάμπρος Φισφής, ο Δημήτρης Μακαλιάς και ο Ζήσης Ρούμπος έρχονται ξανά με μια πρωτοβουλία του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών στους δέκτες σας, την Τσικνοπέμπτη 4 Μαρτίου 2021 για να παρουσιάσουν ένα αυτοσχεδιαστικό comedy show με καταιγιστικό ρυθμό, καμμένο χιούμορ και ό,τι άλλο αποφασίσετε εσείς!

«Ο ΞΕΠΕΣΜΕΝΟΣ ΔΕΡΒΙΣΗΣ» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Εκτύπωση Email

Πρεμιέρα: Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021 στις 9.00΄μ.μ.

Ο ΞΕΠΕΣΜΕΝΟΣ ΔΕΡΒΙΣΗΣ δημοσιεύθηκε το 1896 και θεωρείται από τα κορυφαία Αθηναϊκά διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Αποτελεί ένα κάλεσμα για αλληλοσεβασμό και αποδοχή της ετερότητας χωρίς φανατισμό και μισαλλοδοξία, ανεξάρτητα από πίστη ή θεώρηση.

Είναι ο δερβίσης πρόσωπο πραγματικό ή μυθικό;
Κανείς δεν ξέρει από πού ήρθε, κανείς δεν γνωρίζει πού κατέληξε.

Ένας ήρωας ξένος, αλλόθρησκος, μυστηριώδης που ενώνει όλα τα πρόσωπα μέσα στο διήγημα του Παπαδιαμάντη και ταυτόχρονα ενώνει τον σύγχρονο θεατή με τις βασικές ανθρώπινες αξίες.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία : Βαγγέλης Ζλατίντσης
Παίζει : Παντελής Παπαδόπουλος
Σκηνικά/Κοστούμια : Λιάνα Σπυριδωνίδου
Φωτισμοί : Μιχάλης Κουβόπουλος
Ήχος / Επεξεργασία ήχου: Γιώργος Δασκαλάκης
Φροντιστήριο : Κώστας Μαρτίν
Εικονοληψία/ Μοντάζ : Παναγιώτης Μανωλίτσης PINHOLE STUDIO
Παραγωγή : ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών

Ευχαριστούμε τον Δήμο Ν.Ζίχνης και τον φιλόλογο κ. Ανέστη Ακριτίδη.

Το Κοινό Κτήμα

Εκτύπωση Email

Το Κοινό Κτήμα

Αν η Ελληνική λογοτεχνία της γενιάς του 1880 είναι πλέον ένα «Κτήμα Κοινό» εύφορο και γενναιόδωρο προς όλους, να μας στεγάσει και  να μας θρέψει σε τόσο δύσκολους καιρούς, καταφεύγουμε σε αυτήν με τον μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό.

Στην περιπλάνηση αυτή που τόσο αδόκητα μας έφερε ο χρόνος, ακούμε μια γλώσσα βγαλμένη από τις ρίζες της φωνής μας. Συναντούμε ήρωες που προσπαθούν με ασκήσεις θάρρους που καθοδηγεί η  φαντασία να μην συντριβούν από το βάρος της ιστορίας. Πρόσωπα ολοζώντανα και οικεία σχεδιάζονται με λέξεις άριστα ταιριασμένες, αναπαριστώντας τα ήθη μιας Ελλάδας που πάλευε για την ύπαρξη σε όλα τα επίπεδα, προσπαθώντας να κερδίσει μέσα σε λίγο χρόνο ότι οι άλλοι λαοί κατέκτησαν σε αιώνες. Μια χώρα χτισμένη πάνω στην νοητή γραμμή του ορίζοντα, εκεί που δύει η Δύση και ανατέλλει η Ανατολή.

Τα διηγήματα που θα επιχειρήσουμε να αντιμετωπίσουμε με όρους θεατρικούς προέρχονται από τους κυριότερους εκφραστές της γενιάς του 1880, τον Γ. Βιζυηνό (1849-1896), τον Α. Παπαδιαμάντη (1851-1911) και τον Α. Καρκαβίτσα (1865-1922).
Η εμφάνιση της ηθογραφίας στην τέχνη ενέπνευσε τους Έλληνες δημιουργούς να εγκαταλείψουν τα ξένα πρότυπα που μέχρι τότε τροφοδοτούσαν την Ελληνική πεζογραφία και να δημιουργήσουν «Ελληνικά διηγήματα». Το κίνημα του ρεαλισμού και αργότερα του νατουραλισμού, τους ενθαρρύνει να χτίσουν ήρωες με αληθοφάνεια, να τηρήσουν κριτική στάση απέναντι στην κοινωνία της εποχής και να ασχοληθούν με πιο προκλητικά θέματα, σκιαγραφώντας μια πραγματικότητα αναγνωρίσιμη, απόλυτα Ελληνική και διαχρονική.

Το κοινό κτήμα πραγματεύεται τον πλούτο ηθών και εικόνων της οποίας είμαστε άμεσοι κληρονόμοι και μετατρέπεται σε τεράστια πύλη εξόδου από την δυστοπία.

Γ. Βιζυηνός «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον» θεατρική διασκευή για το ραδιόφωνο.
Α. Παπαδιαμάντης «Ο ξεπεσμένος Δερβίσης» θεατρική διασκευή- θεατρικός μονόλογος.
Α. Παπαδιαμάντης « Η στοιχειωμένη καμάρα» διασκευή για θεατρικό αναλόγιο.
Α. Καρκαβίτσας «ΣΠΑΘΟΓΙΑΝΝΟΣ» εικόνες και μνήμες της Ελληνικής επανάστασης. Θεατρική διασκευή για το ραδιόφωνο.
Α. Παπαδιαμάντης «Έρωτας στα χιόνια» θεατρική διασκευή- θεατρικός μονόλογος.


Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Ζλατίντσης,
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Καλλιόπη Ευαγγελίδου- Βαγγέλης Ζλατίντσης,
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Λιάνα Σπυριδωνίδου,
Κάμερα- Μοντάζ - Video art: Πάνος Μανωλίτσης Panos Manolitsis Pinhole Studio, 
Ηχοληψία - Μιξάζ: Γιώργος Δασκαλάκης, 
Animation: Βασίλης Κουκμίσης, 
Σχεδιασμοί φωτισμών: Μιχάλης Κουβόπουλος
Εκτέλεση φωτισμών: Νίκος Παπαδόπουλος, 
Ηθοποιοί: Γιώργος Καρύδας, Παντελής Παπαδόπουλος, Βασιλική Δαλίσκα, Βαγγέλης Ζλατίντσης

Copyright © 2020 | Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών - Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος